Nieuwsberichten Bewonersvereniging Delfgauw

Uitgelicht

Hieronder de meest prangende kwesties en meest actuele nieuwsberichten van de Bewonersvereniging Delfgauw

Bestuurlijk overleg met de gemeente Pijnacker-Nootdorp

Overleg Bewonersvereniging Delfgauw met de gemeente
01/10/2018 - Sinds de gemeenteraadsverkiezingen in maart - en mede door de bestuursperikelen van de Bewonersvereniging Delfgauw - zijn er een tijdlang wat minder intensieve contacten geweest met de gemeente. Op ons initiatief is er eind augustus echter weer een bestuursoverleg geweest. Wij hebben (opnieuw) kennisgemaakt met betrokkenen en onderwerpen weer geagendeerd… (lees verder)

Naar een donker Delfgauw (vervolg bezwaar kassenverlichting)

bezwaar kassenverlichting
01/10/2018 - De Bewonersvereniging Delfgauw maakt bezwaar tegen de ontheffing op de nachtelijke kassenverlichting, de zogenaamde 'assimilatieverlichting'.  BergRoses heeft van de gemeente toestemming gekregen om niet te hoeven voldoen aan de wetgeving rondom de lichtuitstraling van hun kassen aan de Zuideindseweg en de Kooltuin. De BVD strijdt voor een donker Delfgauw en… (lees verder)

Buitenspeeldag Delfgauw groot succes!

Buitenspeeldag Delfgauw 2018
30/06/2018 - Woensdag 13 juni werd na een jaar afwezigheid de Buitenspeeldag in Delfgauw gevierd. Op de voor verkeer gesloten Noordeindseweg is op deze mooie dag naar hartenlust buiten gespeeld. Dankzij de voldoende begeleiders, die bereid zijn gevonden om te helpen.  Namens de Bewonersvereniging Delfgauw heeft een team van enthousiaste vrijwilligers samen… (lees verder)

Visie voor de S-Bocht en de linten

15/06/2018 - De Bewonersvereniging Delfgauw heeft haar visie beschreven voor de oude kern van Delfgauw. Het gaat om de inrichting van de Delftsestraatweg binnen de bebouwde kom en de ‘S-bocht’ met aansluitingen naar de Noord- en Zuideindseweg. Wanneer de aansluiting van de N470 op de Delftsestraatweg voltooid is, kan dit worden uitgevoerd.… (lees verder)

Komkommerweg Delfgauw verbindt N470 met Delftsestraatweg

30/03/2018 - (klik om het plan op A4-formaat te dowloaden - pdf) De Komkommerweg in Delfgauw wordt een nieuwe uitvalsweg voor verkeer van en naar het glastuingebied Pijnacker West. Deze weg ontlast de kernen Pijnacker (Oostlaan) en Delfgauw van (vracht)-verkeer. Daarmee neemt de leefbaarheid en woonkwaliteit toe. Het fietspad langs de Komkommerweg… (lees verder)

Klik hier voor alle nieuwsberichten

Ga naar het nieuwsbrievenarchief

Nieuwsberichten per categorie

Sociale activiteiten

Bewonersbelangen, waaronder:

• duurzaamheid;
  • natuur, milieu en leefbaarheid;
  • verkeer;
  • woningbouw en ruimtelijke ordening.

Politiek en gemeente

Verenigingsnieuws, inclusief de notulen van de ALV