Verenigingsnieuws

Gemeenteraad tikt College op de vingers over plannen Ruyven Noord

24/04/2017 - Al jaren is de gemeente bezig met de herinrichting van het gebied Ruyven. Dit is het landschappelijke gebied dat begrensd wordt door A13, Bedrijventerrein Ruyven, Zuideindseweg en de Ackerdijkse Plassen. Het zuidelijke deel van dit gebied wordt op dit moment door het Hoogheemraadschap ingericht als bergboezem gekoppeld aan een recreatieve functie. Het… (lees verder)

Bewonersvereniging viert spetterend feest

10/10/2016 - Op zaterdag 1 oktober 2016 vierde de Bewonersvereniging Delfgauw haar eenentwintigste verjaardag met een spetterend feest. Heel oud Delfgauw was uitgenodigd om dat te komen vieren in en rond de boerderij Onder de Zeven Linden bij Beppie en Louis van de Meijden. Hoosbui Dat Delfgauwenaren zich niet laten tegenhouden door… (lees verder)

HEEL DELFGAUW BAKT

07/09/2016 - HEEL DELFGAUW BAKT  TaartBakWedstrijd Bakfanaten onder ons; opgelet!!! Ben jij degene die de lekkerste taarten, vlaaien, muffins, cupcakes bakt? Heb je altijd al mee willen doen met een bakwedstrijd als “Heel Holland Bakt”, maar kwam je niet door de voorselectie? GRIJP DAN NU DIE KANS!! Of je nu een patisserie-expert… (lees verder)

Buurtfeest in Delfgauw op 1 oktober

31/08/2016 - De accordeon speelt jolige deuntjes en overal klinken begroetingen. Glazen klinken op gezondheid en gezelligheid..het is alweer te lang geleden…, De Bewonersvereniging Delfgauw nodigt iedereen uit om dit jubileumfeestje( 21 jaar alweer !!) mee te maken. Dorpsgenoten uit Delfgauw ontmoeten elkaar op 1 oktober op het erf van boerderij “Onder… (lees verder)

Komkommerweg verbindt N470 met Delftsestraatweg

25/01/2016 - De Komkommerweg wordt een nieuwe uitvalsweg voor verkeer van en naar het glastuingebied Pijnacker West. Deze weg ontlast de kernen Pijnacker (Oostlaan) en Delfgauw van (vracht)-verkeer. Daarmee neemt de leefbaarheid en woonkwaliteit toe. Het fietspad langs de Komkommerweg verbindt straks de fietspaden langs de Delftsestraatweg met het fietspad langs de… (lees verder)

De Keet geen Kernvastgoed

12/01/2016 - In september van 2014 is een plan opgesteld door de Gemeente Pijnacker-Nootdorp met als doel het vastgoed in eigen beheer (de gebouwen in eigendom) opnieuw te beoordelen. Als aanleiding voor dit plan zijn de economische situatie en de veranderende behoeften vermeld. Naar aanleiding van dit plan heeft de gemeente aangekondigd… (lees verder)

Presentatie Speelplan Emerald

03/12/2015 - Woensdagmiddag 16 december is er een Speelcafé in sporthal Emerald in Delfgauw. Van 14.00 tot 16.30 uur presenteren ouders en de gemeente het nieuwe speelplan voor de wijk. Voor kinderen zijn er attracties, luchtkussens, schmink en een cartoonist. Samen met ouders uit Emerald heeft de gemeente gekeken naar de speelplekken… (lees verder)

Herfsttooi Delfgauw

01/12/2015 - Omdat de foto op de Vaart alleen maar in zwart wit afgedrukt kan worden   foto jaap nieuwenhuis (lees verder)

Nieuwbouw in Oud-Delfgauw .

29/11/2015 - Na een lange periode van leegstand is men nu eindelijk begonnen met het ontwikkelen van de "Rabo-locatie". Van de panden die er stonden: de gymzaal, het Triemenhuis en het Rabobank-gebouw, welke in 1979 aan de Schoolkade gebouwd werd en dus slechts 35 jaar heeft bestaan, is nu per september 2015… (lees verder)

De vleermuisidylle [nieuwe ontwikkelingen]

08/10/2015 - De sloop van de oude basisschool aan de Burgemeester Merkusstraat heeft inmiddels plaatsgevonden, nadat bij een nieuwe controle in de herfst de vleermuizen niet meer zijn aangetroffen. De speeltoestellen zijn ook verwijderd omdat er voor het onderhoud en beheer hiervan geen geld beschikbaar is in het gemeentelijk budget. Naar verwachting wordt… (lees verder)