Verenigingsnieuws

Nieuwbouw aan het Spui

08/10/2015 - Aan het Spui, midden in het historische centrum van Delfgauw, ontwikkelt Schouten uit Leidschendam een kleinschalig en duurzaam nieuwbouwproject. Dit project bestaat uit een riante vrijstaande woning, tien twee-onder-een-kapwoningen en vier rijwoningen. Elke woning heeft een tuin aan het water. Een “plaatje aan de Pijnackerse Vaart”. Op dit moment zijn… (lees verder)

Wijnproeverij

09/02/2015 - Wijnproeverij bij "tisnienix" op 5 Febr 2015 . Wederom was de Wijnproeverij die wederom voortreffelijk werd verzorgd door Marion een succes althans voor de genodigden welke weer van voortreffelijke rode wijnen konden proeven en de meesten van de gasten vonden deze zo lekker dat er per ongeluk menig slokje naar… (lees verder)

Leegstand locatie Koala

23/12/2014 - Afgelopen zomer is de kinderopvang Koala vertrokken uit het oude schoolgebouw aan de Burgemeester Merkusstraat. Daarmee staat dit pand nu leeg. Er is geen nieuwe bestemming voor. Enkele omwonenden zijn direct in actie gekomen om te voorkomen dat op deze locatie een situatie ontstaat die vergelijkbaar is met de verpaupering… (lees verder)

Nieuw geopend in Emerald , “Huis van de Smaak “

23/12/2014 - Geheel nieuw is de vestiging van een winkel in verse streekproducten in het winkelcentrum aan het Gouden Rijderplein ,er is van alles wat vers is ,zoals diverse soorten heerlijke kaas ,grote verscheidenheid aan fruit, verse vleesproducten ,en het is allemaal heel overzichtelijk uitgestald ,door mede-eigenaar Jean Kranenburg en zijn medewerkers… (lees verder)

Nieuwbouwproject Kastanjehof

15/12/2014 - De Bouhuisen Groep ontwikkelt het project Kastanjehof (de voormalige Gymzaal en Rabobanklocatie) in Delfgauw. Dit project bestaat uit tien woningen in het duurdere segment en vijf sociale koopwoningen. Afhankelijk van de verkoop starten de bouwwerkzaamheden in het tweede kwartaal van 2015. De omwonenden zijn hierover geïnformeerd tijdens een informatieavond in… (lees verder)

Spreekbeurt over Delfgauw bij school De Meander

04/12/2014 - Op maandag 1 december werd door Quint Middelkoop een spreekbeurt gehouden in groep 7A op De Meander over het dorp Delfgauw. Zo konden zijn klasgenoten iets leren over de geschiedenis (en de naam!) van het dorp, de (Pijnackerse) Vaart, de wijk Emerald en de bedrijven. Een belangrijke bron van informatie… (lees verder)

Tureluurs op de wijnafdeling?

02/12/2014 - U staat in de winkel en vraagt zich af welke wijn u lekker vindt. Wordt het weer de aanbieding of deze keer iets anders? Het zou zeker gemakkelijker zijn wanneer U een introductie zou hebben gehad over wijnen, de druiven en hun herkomst. De Bewonersvereniging Delfgauw organiseert nu een gezellige wijnproeverij met… (lees verder)

Intocht van Sinterklaas op Delfgauw .

23/11/2014 - Op 22 November j.l. heeft de goede Sint Delfgauw weer aangedaan, vergezeld van heel ("echte") zwarte Pieten kwam de goedheiligman aan op het Saaymans Vaderplein waar een groot publiek van heel veel kleintjes en ook veel ouders het gezelschap een welkom heten. Het was een vrolijk gebeuren waar bijna elk… (lees verder)

Halloween in de mini bieb

11/11/2014 - Bijna Halloween! Daarom veel enge, spannende en fantastische thrillers in onze minibieb Little free library Delfgauw . (lees verder)

Delfgauw bespaart