Nieuwsarchief bewonersbelangen – Bewonersvereniging Delfgauw

Dorpsgrens Delfgauw opgerekt

nieuwbouw vrijenban
12/06/2019 - De gemeente Pijnacker-Nootdorp en projectontwikkelaar Van Erk zijn van plan om 40 nieuwe woningen te bouwen aan het Vrijenban. Deze woningen zijn gepland tussen het huidige Vrijenban en de Kooltuin. Om dit mogelijk te maken heeft de gemeente een verzoek bij de provincie ingediend om een vrijstelling te krijgen voor… (lees verder)

Werkzaamheden N470 in juni

Werkzaamheden N470
07/06/2019 - Gepubliceerd op: 04-06-2019 Het groot onderhoud aan de N470 gaat op maandag 10 juni verder. Houd rekening met wegafsluitingen op trajectdeel rotonde Ruyven, Tolhekplein, Berkelseweg. De rijrichting naar Zoetermeer is gestremd van 10 juni tot en met 18 juni. De rijrichting naar Delft is dicht van 19 juni tot en… (lees verder)

Herinrichting Delftsestraatweg

herinrichting delftsestraatweg
20/05/2019 - De Bewonersvereniging Delfgauw is in gesprek met de gemeente over de herinrichting van de Delftsestraatweg. Zodra de nieuwe Komkommerweg open gaat zal de verkeersdruk in Delfgauw afnemen en wordt het tijd de slagader door ons dorp aan te pakken. Hierover zijn gemeente en Bewonersvereniging het eens. Vorig jaar al hebben… (lees verder)

“Mag het licht uit in Delfgauw?” Tegen de nachtelijke lichtvervuiling

nachtelijke lichtvervuiling delfgauw
15/05/2019 - PPN trekt ten strijde tegen de nachtelijke lichtvervuiling in Delfgauw. De Bewonersvereniging Delfgauw wil dat tuinders aan de regels worden gehouden. (lees verder)

Bewonersverenigingen van Emerald en oud-Delfgauw gaan samen verder

bewonersvereniging emerald
11/05/2019 - Onlangs stond onder de titel 'Eén bewonersvereniging voor heel Delfgauw' een uitgebreid artikel in de Telstar. Hierin werd aangekondigd dat de bewonersverenigingen van Emerald (Oude Laen) en van de oude kern van Delfgauw (Bewonersvereniging Delfgauw) voortaan samen door het leven zullen gaan onder de naam Bewonersvereniging Delfgauw. Deze naam dekt… (lees verder)

De N470 gaat op de schop

N470 gaat op de schop
26/02/2019 - De N470 gaat de komende jaren op de schop, er komen aanpassingen die de doorstroming verbeteren en die een bijdrage leveren aan het milieu. Op de website van provincie en aannemer over de N470 staat: “De N470 loopt van de A4 bij Delft-Zuid naar de A12 bij Zoetermeer en kruist… (lees verder)

Verkeersmaatregelen Noordeindseweg

20/01/2019 - De Bewonersvereniging Delfgauw en de vereniging Buurtschap Noordeindseweg zijn met de gemeente in overleg over de verkeersdrukte op de polderweg; een smalle weg waarop auto's, vrachtverkeer, fietsers, voetgangers en ruiters samenkomen. Update juni 2019: De gemeente heeft van harte haar medewerking toegezegd en denkt met ons mee over de concrete… (lees verder)

Papiercontainers en Het Nieuwe Inzamelen: waar staan we nu?

19/01/2019 - Rond de kerst (2018) was er het bericht dat iedereen in Pijnacker-Nootdorp een blauwe papiercontainer zou krijgen. Hoewel de Bewonersvereniging Delfgauw duurzaamheid en daarmee het scheiden van afval zeer toejuicht, waren wij onaangenaam verrast door de werkwijze van de gemeente en hebben wij hierover een 'brandbrief' (extra nieuwsbrief) rondgestuurd. Sindsdien… (lees verder)

Gemeente dringt bewoners papiercontainer op

Papiercontainers en Het Nieuwe Inzamelen: waar staan we nu?
24/12/2018 - Net voor de kerst ontvingen veel bewoners van Delfgauw een brief van Avalex. Hierin wordt aangekondigd dat ze medio januari 2019 een papiercontainer krijgen; een derde kliko erbij in de tuin. In dit artikel vindt u antwoorden: Geldt dit ook voor u?Wat zijn goede alternatieven voor deze extra container in… (lees verder)

40 Woningen erbij op de Vrijenban

nieuwbouw vrijenban
18/12/2018 - De gemeente Pijnacker-Nootdorp is van plan om 40 nieuwe woningen te bouwen aan de Vrijenban. Deze woningen zijn gepland tussen de huidige Vrijenban en de Kooltuin. De bouwwerkzaamheden en de nieuwe huizen en bewoners zullen invloed hebben op de leefomgeving van omwonenden.  De Bewonersvereniging Delfgauw is door de gemeente gevraagd… (lees verder)