Nieuwsarchief bewonersbelangen – Bewonersvereniging Delfgauw

Buytenhout – bestemmingsplan o.a. Bieslandse Bos

bestemmingsplan bieslandse bos buytenhout-west
22/08/2018 - Het bestemmingsplan Balij-Bieslandse Bos 2019, daterend uit 2007/2008, wordt de komende tijd 'geactualiseerd’. Volgens de gemeente worden er enkele fouten gecorrigeerd (bouwregels zoals goothoogte en de precieze begrenzing van het gebied) en is het plan verder van consoliderende aard. Wil je zelf vaststellen of er inderdaad verder niets verandert, dan… (lees verder)

Visie voor de S-Bocht en de linten

15/06/2018 - De Bewonersvereniging Delfgauw heeft haar visie beschreven voor de oude kern van Delfgauw. Het gaat om de inrichting van de Delftsestraatweg binnen de bebouwde kom en de ‘S-bocht’ met aansluitingen naar de Noord- en Zuideindseweg. Wanneer de aansluiting van de N470 op de Delftsestraatweg voltooid is, kan dit worden uitgevoerd.… (lees verder)

Uitbreiding nieuwbouw Vrijenban

01/06/2018 - Gelezen in 'Pijnacker-Nootdorp actueel':  Er komen 36 tot 40 woningen bij, ten Noorden van de huidige nieuwbouw 'Vrijenban' en ten Oosten van de Noordeindseweg. De bedrijfsgebouwen van Van Leeuwen, waar het Bart Dekkerveld aan grenst, maken plaats voor de woningen. Het Bart Dekkerveld zal behouden blijven, maar wordt verplaatst.  De… (lees verder)

Bezwaar tegen lichtvervuiling kassengebied

13/04/2018 - De gemeente Pijnacker-Nootdorp heeft eind maart 2018 een maatwerkvergunning verleend voor de teler aan de Kooltuin 1 en aan de Zuideindseweg 25B. Deze houdt in dat de teler zich niet hoeft te houden aan de zogenaamde afscherming assimilatiebelichting in de donkerteperiode. In normaal Nederlands: waar de kassen normaal moeten worden… (lees verder)

Komkommerweg Delfgauw verbindt N470 met Delftsestraatweg

30/03/2018 - (klik om het plan op A4-formaat te dowloaden - pdf) De Komkommerweg in Delfgauw wordt een nieuwe uitvalsweg voor verkeer van en naar het glastuingebied Pijnacker West. Deze weg ontlast de kernen Pijnacker (Oostlaan) en Delfgauw van (vracht)-verkeer. Daarmee neemt de leefbaarheid en woonkwaliteit toe. Het fietspad langs de Komkommerweg… (lees verder)

Gemeenteraad tikt College op de vingers over plannen Ruyven Noord

24/04/2017 - Al jaren is de gemeente bezig met de herinrichting van het gebied Ruyven. Dit is het landschappelijke gebied dat begrensd wordt door A13, Bedrijventerrein Ruyven, Zuideindseweg en de Ackerdijkse Plassen. Het zuidelijke deel van dit gebied wordt op dit moment door het Hoogheemraadschap ingericht als bergboezem gekoppeld aan een recreatieve functie. Het… (lees verder)

Actiepunten uit de wijkschouw

02/05/2016 - Op 13 april was er weer een wijkschouw waarbij onze wijkmanager Peter van der Sman met een aantal bewoners een rondje door Delfgauw heeft gemaakt. We hebben langdurig (en letterlijk) stilgestaan bij de verkeerssnelheid in 30 km-zones. Zoals u in bijgevoegde lijst kunt teruglezen, wordt de snelheidsdisplay later dit jaar… (lees verder)

De Keet geen Kernvastgoed

12/01/2016 - In september van 2014 is een plan opgesteld door de Gemeente Pijnacker-Nootdorp met als doel het vastgoed in eigen beheer (de gebouwen in eigendom) opnieuw te beoordelen. Als aanleiding voor dit plan zijn de economische situatie en de veranderende behoeften vermeld. Naar aanleiding van dit plan heeft de gemeente aangekondigd… (lees verder)

Presentatie Speelplan Emerald

03/12/2015 - Woensdagmiddag 16 december is er een Speelcafé in sporthal Emerald in Delfgauw. Van 14.00 tot 16.30 uur presenteren ouders en de gemeente het nieuwe speelplan voor de wijk. Voor kinderen zijn er attracties, luchtkussens, schmink en een cartoonist. Samen met ouders uit Emerald heeft de gemeente gekeken naar de speelplekken… (lees verder)

Nieuwbouw in Oud-Delfgauw .

29/11/2015 - Na een lange periode van leegstand is men nu eindelijk begonnen met het ontwikkelen van de "Rabo-locatie". Van de panden die er stonden: de gymzaal, het Triemenhuis en het Rabobank-gebouw, welke in 1979 aan de Schoolkade gebouwd werd en dus slechts 35 jaar heeft bestaan, is nu per september 2015… (lees verder)