Nieuwsarchief bewonersbelangen – Bewonersvereniging Delfgauw

Ruimte-voor-ruimte: woningbouw en B&B Noordeindseweg 46-48

Noordeindseweg 46-48-kaders
28/10/2018 - De eigenaren van panden en gronden aan de Noordeindseweg 46-48 in Delfgauw hebben een wijziging voorgesteld in het bestemmingsplan, zodat de bedrijfsgebouwen en kassen hier worden vervangen door huizen en een Bed & Breakfast. Hierbij wordt de zogenaamde 'ruimte-voor-ruimte'-regeling toegepast, die erop neerkomt dat bedrijfsruimte plaats kan maken voor woonruimte. … (lees verder)

Informatieavond Energiecoöperatie levert voorinschrijvingen op

Informatieavond Energiecoöperatie Pijnacker-Nootdorp in Delfgauw
26/10/2018 - Op donderdag 18 oktober 2018 heeft de Bewonersvereniging Delfgauw samen met de Energiecoöperatie Pijnacker-Nootdorp een informatieavond georganiseerd in De Keet (Vrijenban 2a). Een aantal bewoners van Delfgauw en Pijnacker was aanwezig bij deze eerste informatieavond, waarin duidelijkheid werd verschaft over het project 'Zonnepanelen voor zonne-daklozen'.  Zonnepanelen voor zonne-daklozen  Het bestuur… (lees verder)

Bestuurlijk overleg met de gemeente Pijnacker-Nootdorp

Overleg Bewonersvereniging Delfgauw met de gemeente
01/10/2018 - Met de gemeenteraadsverkiezingen in maart hebben we een nieuw college en een nieuwe kernwethouder gekregen. Op ons initiatief is er eind augustus weer een bestuursoverleg geweest. Wij hebben kennisgemaakt met betrokkenen en (opnieuw) onderwerpen geagendeerd danwel afgesproken dat we hier samen inhoudelijk over verder zullen praten.  Hieronder vind u per… (lees verder)

Naar een donker Delfgauw (vervolg bezwaar kassenverlichting)

bezwaar kassenverlichting
01/10/2018 - De Bewonersvereniging Delfgauw maakt bezwaar tegen de ontheffing op de nachtelijke kassenverlichting, de zogenaamde 'assimilatieverlichting'.  BergRoses heeft van de gemeente toestemming gekregen om niet te hoeven voldoen aan de wetgeving rondom de lichtuitstraling van hun kassen aan de Zuideindseweg en de Kooltuin. De BVD strijdt voor een donker Delfgauw en… (lees verder)

Buytenhout – bestemmingsplan o.a. Bieslandse Bos

bestemmingsplan bieslandse bos buytenhout-west
22/08/2018 - Het bestemmingsplan Balij-Bieslandse Bos 2019, daterend uit 2007/2008, wordt de komende tijd 'geactualiseerd’. Volgens de gemeente worden er enkele fouten gecorrigeerd (bouwregels zoals goothoogte en de precieze begrenzing van het gebied) en is het plan verder van consoliderende aard. Wil je zelf vaststellen of er inderdaad verder niets verandert, dan… (lees verder)

Visie voor de S-Bocht en de linten

15/06/2018 - De Bewonersvereniging Delfgauw heeft haar visie beschreven voor de oude kern van Delfgauw. Het gaat om de inrichting van de Delftsestraatweg binnen de bebouwde kom en de ‘S-bocht’ met aansluitingen naar de Noord- en Zuideindseweg. Wanneer de aansluiting van de N470 op de Delftsestraatweg voltooid is, kan dit worden uitgevoerd.… (lees verder)

Uitbreiding nieuwbouw Vrijenban

01/06/2018 - Gelezen in 'Pijnacker-Nootdorp actueel':  Er komen 36 tot 40 woningen bij, ten Noorden van de huidige nieuwbouw 'Vrijenban' en ten Oosten van de Noordeindseweg. De bedrijfsgebouwen van Van Leeuwen, waar het Bart Dekkerveld aan grenst, maken plaats voor de woningen. Het Bart Dekkerveld zal behouden blijven, maar wordt verplaatst.  De… (lees verder)

Bezwaar tegen lichtvervuiling kassengebied

bezwaar kassenverlichting
13/04/2018 - De gemeente Pijnacker-Nootdorp heeft eind maart 2018 een maatwerkvergunning verleend voor de teler aan de Kooltuin 1 en aan de Zuideindseweg 25B. Deze houdt in dat de teler zich niet hoeft te houden aan de zogenaamde afscherming assimilatiebelichting in de donkerteperiode. In normaal Nederlands: waar de kassen normaal moeten worden… (lees verder)

Komkommerweg Delfgauw verbindt N470 met Delftsestraatweg

30/03/2018 - (klik om het plan op A4-formaat te dowloaden - pdf) De Komkommerweg in Delfgauw wordt een nieuwe uitvalsweg voor verkeer van en naar het glastuingebied Pijnacker West. Deze weg ontlast de kernen Pijnacker (Oostlaan) en Delfgauw van (vracht)-verkeer. Daarmee neemt de leefbaarheid en woonkwaliteit toe. Het fietspad langs de Komkommerweg… (lees verder)

Gemeenteraad tikt College op de vingers over plannen Ruyven Noord

24/04/2017 - Al jaren is de gemeente bezig met de herinrichting van het gebied Ruyven. Dit is het landschappelijke gebied dat begrensd wordt door A13, Bedrijventerrein Ruyven, Zuideindseweg en de Ackerdijkse Plassen. Het zuidelijke deel van dit gebied wordt op dit moment door het Hoogheemraadschap ingericht als bergboezem gekoppeld aan een recreatieve functie. Het… (lees verder)