Nieuwsarchief bewonersbelangen – Bewonersvereniging Delfgauw

De N470 gaat op de schop

N470 gaat op de schop
26/02/2019 - De N470 gaat de komende jaren op de schop, er komen aanpassingen die de doorstroming verbeteren en die een bijdrage leveren aan het milieu. Op de website van provincie en aannemer over de N470 staat: “De N470 loopt van de A4 bij Delft-Zuid naar de A12 bij Zoetermeer en kruist… (lees verder)

Verkeersmaatregelen Noordeindseweg

20/01/2019 - De Bewonersvereniging Delfgauw en de vereniging Buurtschap Noordeindseweg zijn met de gemeente in overleg over de verkeersdrukte op de polderweg; een smalle weg waarop auto's, vrachtverkeer, fietsers, voetgangers en ruiters samenkomen. Wat eraan vooraf ging Eerder berichtten wij over de ontwikkelingen aan de Noordeindseweg 46-48. De kassen van rozenkweker BergRoses… (lees verder)

Papiercontainers en Het Nieuwe Inzamelen: waar staan we nu?

19/01/2019 - Rond de kerst (2018) was er het bericht dat iedereen in Pijnacker-Nootdorp een blauwe papiercontainer zou krijgen. Hoewel de Bewonersvereniging Delfgauw duurzaamheid en daarmee het scheiden van afval zeer toejuicht, waren wij onaangenaam verrast door de werkwijze van de gemeente en hebben wij hierover een 'brandbrief' (extra nieuwsbrief) rondgestuurd. Sindsdien… (lees verder)

Gemeente dringt bewoners papiercontainer op

Papiercontainers en Het Nieuwe Inzamelen: waar staan we nu?
24/12/2018 - Net voor de kerst ontvingen veel bewoners van Delfgauw een brief van Avalex. Hierin wordt aangekondigd dat ze medio januari 2019 een papiercontainer krijgen; een derde kliko erbij in de tuin. In dit artikel vindt u antwoorden: Geldt dit ook voor u?Wat zijn goede alternatieven voor deze extra container in… (lees verder)

40 Woningen erbij op de Vrijenban

nieuwbouw vrijenban
18/12/2018 - De gemeente Pijnacker-Nootdorp is van plan om 40 nieuwe woningen te bouwen aan de Vrijenban. Deze woningen zijn gepland tussen de huidige Vrijenban en de Kooltuin. De bouwwerkzaamheden en de nieuwe huizen en bewoners zullen invloed hebben op de leefomgeving van omwonenden.  De Bewonersvereniging Delfgauw is door de gemeente gevraagd… (lees verder)