Nieuwsarchief bewonersbelangen – Bewonersvereniging Delfgauw

Gemeente dringt bewoners papiercontainer op

gemeente dringt bewoners Delfgauw extra kliko op voor papier
24/12/2018 - Net voor de kerst ontvingen veel bewoners van Delfgauw een brief van Avalex. Hierin wordt aangekondigd dat ze medio januari 2019 een papiercontainer krijgen; een derde kliko erbij in de tuin. In dit artikel vindt u antwoorden: Geldt dit ook voor u?Wat zijn goede alternatieven voor deze extra container in… (lees verder)

40 Woningen erbij op de Vrijenban

nieuwbouw vrijenban
18/12/2018 - De gemeente Pijnacker-Nootdorp is van plan om 40 nieuwe woningen te bouwen aan de Vrijenban. Deze woningen zijn gepland tussen de huidige Vrijenban en de Kooltuin. De bouwwerkzaamheden en de nieuwe huizen en bewoners zullen invloed hebben op de leefomgeving van omwonenden.  De Bewonersvereniging Delfgauw is door de gemeente gevraagd… (lees verder)

Gebied Ruyven noord krijgt invulling

12/12/2018 - Gemeente ontwikkelt samen met betrokkenen aantrekkelijke invulling voor het gebied Ruyven. De inrichting van het gebied Ruyven kent een lange geschiedenis. Al zo'n vijftien jaar geleden waren er plannen om het gebied aanrekkelijker te maken voor recreanten. Door verschillende redenen lukte het niet om die plannen van de grond te… (lees verder)

Ruimte-voor-ruimte: woningbouw en B&B Noordeindseweg 46-48

Noordeindseweg 46-48-kaders
15/11/2018 - De eigenaren van panden en gronden aan de Noordeindseweg 46-48 in Delfgauw hebben een wijziging voorgesteld in het bestemmingsplan, zodat de bedrijfsgebouwen en kassen hier worden vervangen door huizen en een Bed & Breakfast. Hierbij wordt de zogenaamde 'ruimte-voor-ruimte'-regeling toegepast, die erop neerkomt dat bedrijfsruimte plaats kan maken voor woonruimte. … (lees verder)

Informatieavond Energiecoöperatie levert voorinschrijvingen op

Informatieavond Energiecoöperatie Pijnacker-Nootdorp in Delfgauw
26/10/2018 - Op donderdag 18 oktober 2018 heeft de Bewonersvereniging Delfgauw samen met de Energiecoöperatie Pijnacker-Nootdorp een informatieavond georganiseerd in De Keet (Vrijenban 2a). Een aantal bewoners van Delfgauw en Pijnacker was aanwezig bij deze eerste informatieavond, waarin duidelijkheid werd verschaft over het project 'Zonnepanelen voor zonne-daklozen'.  Zonnepanelen voor zonne-daklozen  Het bestuur… (lees verder)

Bestuurlijk overleg met de gemeente Pijnacker-Nootdorp

Overleg Bewonersvereniging Delfgauw met de gemeente
01/10/2018 - Met de gemeenteraadsverkiezingen in maart hebben we een nieuw college en een nieuwe kernwethouder gekregen. Op ons initiatief is er eind augustus weer een bestuursoverleg geweest. Wij hebben kennisgemaakt met betrokkenen en (opnieuw) onderwerpen geagendeerd danwel afgesproken dat we hier samen inhoudelijk over verder zullen praten.  Hieronder vind u per… (lees verder)

Naar een donker Delfgauw (vervolg bezwaar kassenverlichting)

bezwaar kassenverlichting
01/10/2018 - De Bewonersvereniging Delfgauw maakt bezwaar tegen de ontheffing op de nachtelijke kassenverlichting, de zogenaamde 'assimilatieverlichting'.  BergRoses heeft van de gemeente toestemming gekregen om niet te hoeven voldoen aan de wetgeving rondom de lichtuitstraling van hun kassen aan de Zuideindseweg en de Kooltuin. De BVD strijdt voor een donker Delfgauw en… (lees verder)

Buytenhout – bestemmingsplan o.a. Bieslandse Bos

bestemmingsplan bieslandse bos buytenhout-west
22/08/2018 - Het bestemmingsplan Balij-Bieslandse Bos 2019, daterend uit 2007/2008, wordt de komende tijd 'geactualiseerd’. Volgens de gemeente worden er enkele fouten gecorrigeerd (bouwregels zoals goothoogte en de precieze begrenzing van het gebied) en is het plan verder van consoliderende aard. Wil je zelf vaststellen of er inderdaad verder niets verandert, dan… (lees verder)

Visie voor de S-Bocht en de linten

15/06/2018 - De Bewonersvereniging Delfgauw heeft haar visie beschreven voor de oude kern van Delfgauw. Het gaat om de inrichting van de Delftsestraatweg binnen de bebouwde kom en de ‘S-bocht’ met aansluitingen naar de Noord- en Zuideindseweg. Wanneer de aansluiting van de N470 op de Delftsestraatweg voltooid is, kan dit worden uitgevoerd.… (lees verder)

Uitbreiding nieuwbouw Vrijenban

01/06/2018 - Gelezen in 'Pijnacker-Nootdorp actueel':  Er komen 36 tot 40 woningen bij, ten Noorden van de huidige nieuwbouw 'Vrijenban' en ten Oosten van de Noordeindseweg. De bedrijfsgebouwen van Van Leeuwen, waar het Bart Dekkerveld aan grenst, maken plaats voor de woningen. Het Bart Dekkerveld zal behouden blijven, maar wordt verplaatst.  De… (lees verder)