Nieuwsarchief Bewonersvereniging Delfgauw – alle berichten

Buitenspeeldag in het water gevallen

06/09/2019 - Het is inmiddels al een paar weken geleden dat onze geliefde Buitenspeeldag volledig en letterlijk in het water viel. Dinsdagavond begonnen we met een heel gezellige en informatieve bijeenkomst vooralle vrijwilligers. We leerden elkaar kennen en de taken werden verdeeld. Woensdagochtend om negen uur stonden we met het organisatie team… (lees verder)

Activiteiten najaar 2019

25/11/2019 - Halloween avond 26 oktober jl. vierden we Halloween bij de Buren van Delfgauw. In samenwerking met Chillings bij de Buren werd het bij de Buren van Delfgauw compleet omgetoverd in heuse Halloweenstijl. Om 18:00 uur werd door Balletschool Delfgauw een Halloweendans uitgevoerd, uiteraard op muziek van Thriller van Michael Jackson.… (lees verder)

Halloween bij de Buren van Delfgauw

28/10/2019 -   Zaterdag 26 oktober rond de klok van zessen druppelde de spannend, eng en griezelig geklede kinderen langzaam binnen. Chillings bij de Buren van Delfgauw (twee titels in 1) was te gek versierd. Overal hingen spannende en enge spoken, schedels, spinnen, spinnerag en noem maar op. De mensen van Chillings… (lees verder)

Toename nachtelijke lichthinder Renovalaan

nachtelijke lichthinder
15/09/2019 - Rozenkweker BergRoses heeft het terrein van Van Marrewijk Tomaten aan de Zuideindseweg overgenomen en zal de rozenteelt uitbreiden naar deze kassen. Het gevolg hiervan is een forse toename van de nachtelijke lichthinder voor met name de bewoners van de Renovalaan. Ook enkele omwonenden aan de Zuideindseweg en de Meikoninginlaan gaan… (lees verder)

Dorpsgrens Delfgauw opgerekt

nieuwbouw vrijenban
12/06/2019 - De gemeente Pijnacker-Nootdorp en projectontwikkelaar Van Erk zijn van plan om 40 nieuwe woningen te bouwen aan het Vrijenban. Deze woningen zijn gepland tussen het huidige Vrijenban en de Kooltuin. Om dit mogelijk te maken heeft de gemeente een verzoek bij de provincie ingediend om een vrijstelling te krijgen voor… (lees verder)

Werkzaamheden N470 in juni

Werkzaamheden N470
07/06/2019 - Gepubliceerd op: 04-06-2019 Het groot onderhoud aan de N470 gaat op maandag 10 juni verder. Houd rekening met wegafsluitingen op trajectdeel rotonde Ruyven, Tolhekplein, Berkelseweg. De rijrichting naar Zoetermeer is gestremd van 10 juni tot en met 18 juni. De rijrichting naar Delft is dicht van 19 juni tot en… (lees verder)

Herinrichting Delftsestraatweg

herinrichting delftsestraatweg
20/05/2019 - De Bewonersvereniging Delfgauw is in gesprek met de gemeente over de herinrichting van de Delftsestraatweg. Zodra de nieuwe Komkommerweg open gaat zal de verkeersdruk in Delfgauw afnemen en wordt het tijd de slagader door ons dorp aan te pakken. Hierover zijn gemeente en Bewonersvereniging het eens. Vorig jaar al hebben… (lees verder)

“Mag het licht uit in Delfgauw?” Tegen de nachtelijke lichtvervuiling

nachtelijke lichthinder
15/05/2019 - PPN trekt ten strijde tegen de nachtelijke lichtvervuiling in Delfgauw. De Bewonersvereniging Delfgauw wil dat tuinders aan de regels worden gehouden. (lees verder)

Bewonersverenigingen van Emerald en oud-Delfgauw gaan samen verder

bewonersvereniging emerald
11/05/2019 - Onlangs stond onder de titel 'Eén bewonersvereniging voor heel Delfgauw' een uitgebreid artikel in de Telstar. Hierin werd aangekondigd dat de bewonersverenigingen van Emerald (Oude Laen) en van de oude kern van Delfgauw (Bewonersvereniging Delfgauw) voortaan samen door het leven zullen gaan onder de naam Bewonersvereniging Delfgauw. Deze naam dekt… (lees verder)

Succesvolle Paasworkshop bij Emerald Forest

paasworkshop 2019
26/04/2019 - Woensdag 10 april jl hebben we in samenwerking met Emerald Forest weer een leuke bloemschikworkshop georganiseerd. Dit keer met het thema Pasen. Natascha van Emerald Forest had een leuk idee voor deze creatieve avond. Er lag van alles voor ons klaar: bananenbladeren, bolletjes blauwe druifjes, verse tulpen, gerbra’s, ranonkels, buxus,… (lees verder)