Nieuwsberichten Bewonersvereniging Delfgauw

Uitgelicht

Hieronder de meest prangende kwesties en meest actuele nieuwsberichten van de Bewonersvereniging Delfgauw

Dorpsgrens Delfgauw opgerekt

nieuwbouw vrijenban
12/06/2019 - De gemeente Pijnacker-Nootdorp en projectontwikkelaar Van Erk zijn van plan om 40 nieuwe woningen te bouwen aan het Vrijenban. Deze woningen zijn gepland tussen het huidige Vrijenban en de Kooltuin. Om dit mogelijk te maken heeft de gemeente een verzoek bij de provincie ingediend om een vrijstelling te krijgen voor… (lees verder)

Werkzaamheden N470 in juni

Werkzaamheden N470
07/06/2019 - Gepubliceerd op: 04-06-2019 Het groot onderhoud aan de N470 gaat op maandag 10 juni verder. Houd rekening met wegafsluitingen op trajectdeel rotonde Ruyven, Tolhekplein, Berkelseweg. De rijrichting naar Zoetermeer is gestremd van 10 juni tot en met 18 juni. De rijrichting naar Delft is dicht van 19 juni tot en… (lees verder)

Herinrichting Delftsestraatweg

herinrichting delftsestraatweg
20/05/2019 - De Bewonersvereniging Delfgauw is in gesprek met de gemeente over de herinrichting van de Delftsestraatweg. Zodra de nieuwe Komkommerweg open gaat zal de verkeersdruk in Delfgauw afnemen en wordt het tijd de slagader door ons dorp aan te pakken. Hierover zijn gemeente en Bewonersvereniging het eens. Vorig jaar al hebben… (lees verder)

Bewonersverenigingen van Emerald en oud-Delfgauw gaan samen verder

bewonersvereniging emerald
11/05/2019 - Onlangs stond onder de titel 'Eén bewonersvereniging voor heel Delfgauw' een uitgebreid artikel in de Telstar. Hierin werd aangekondigd dat de bewonersverenigingen van Emerald (Oude Laen) en van de oude kern van Delfgauw (Bewonersvereniging Delfgauw) voortaan samen door het leven zullen gaan onder de naam Bewonersvereniging Delfgauw. Deze naam dekt… (lees verder)

Verkeersmaatregelen Noordeindseweg

20/01/2019 - De Bewonersvereniging Delfgauw en de vereniging Buurtschap Noordeindseweg zijn met de gemeente in overleg over de verkeersdrukte op de polderweg; een smalle weg waarop auto's, vrachtverkeer, fietsers, voetgangers en ruiters samenkomen. Update juni 2019: De gemeente heeft van harte haar medewerking toegezegd en denkt met ons mee over de concrete… (lees verder)

Klik hier voor alle nieuwsberichten

Ga naar het nieuwsbrievenarchief

Nieuwsberichten per categorie

Sociale activiteiten

Bewonersbelangen, waaronder:

• duurzaamheid;
  • natuur, milieu en leefbaarheid;
  • verkeer;
  • woningbouw en ruimtelijke ordening.

Politiek en gemeente

Verenigingsnieuws, inclusief de notulen van de ALV