Nieuwsberichten Bewonersvereniging Delfgauw

Uitgelicht

Hieronder de meest prangende kwesties en meest actuele nieuwsberichten van de Bewonersvereniging Delfgauw

Herinrichting Delftsestraatweg

20/05/2019 - De Bewonersvereniging Delfgauw is in gesprek met de gemeente over de herinrichting van de Delftsestraatweg. Zodra de nieuwe Komkommerweg open gaat zal de verkeersdruk in Delfgauw afnemen en wordt het tijd de slagader door ons dorp aan te pakken. Hierover zijn gemeente en Bewonersvereniging het eens. Vorig jaar al hebben… (lees verder)

Bewonersverenigingen van Emerald en oud-Delfgauw gaan samen verder

bewonersvereniging emerald
11/05/2019 - Onlangs stond onder de titel 'Eén bewonersvereniging voor heel Delfgauw' een uitgebreid artikel in de Telstar. Hierin werd aangekondigd dat de bewonersverenigingen van Emerald (Oude Laen) en van de oude kern van Delfgauw (Bewonersvereniging Delfgauw) voortaan samen door het leven zullen gaan onder de naam Bewonersvereniging Delfgauw. Deze naam dekt… (lees verder)

Succesvolle Paasworkshop bij Emerald Forest

paasworkshop 2019
26/04/2019 - Woensdag 10 april jl hebben we in samenwerking met Emerald Forest weer een leuke bloemschikworkshop georganiseerd. Dit keer met het thema Pasen. Natascha van Emerald Forest had een leuk idee voor deze creatieve avond. Er lag van alles voor ons klaar: bananenbladeren, bolletjes blauwe druifjes, verse tulpen, gerbra’s, ranonkels, buxus,… (lees verder)

De N470 gaat op de schop

N470 gaat op de schop
26/02/2019 - De N470 gaat de komende jaren op de schop, er komen aanpassingen die de doorstroming verbeteren en die een bijdrage leveren aan het milieu. Op de website van provincie en aannemer over de N470 staat: “De N470 loopt van de A4 bij Delft-Zuid naar de A12 bij Zoetermeer en kruist… (lees verder)

Verkeersmaatregelen Noordeindseweg

20/01/2019 - De Bewonersvereniging Delfgauw en de vereniging Buurtschap Noordeindseweg zijn met de gemeente in overleg over de verkeersdrukte op de polderweg; een smalle weg waarop auto's, vrachtverkeer, fietsers, voetgangers en ruiters samenkomen. Wat eraan vooraf ging Eerder berichtten wij over de ontwikkelingen aan de Noordeindseweg 46-48. De kassen van rozenkweker BergRoses… (lees verder)

Klik hier voor alle nieuwsberichten

Ga naar het nieuwsbrievenarchief

Nieuwsberichten per categorie

Sociale activiteiten

Bewonersbelangen, waaronder:

• duurzaamheid;
  • natuur, milieu en leefbaarheid;
  • verkeer;
  • woningbouw en ruimtelijke ordening.

Politiek en gemeente

Verenigingsnieuws, inclusief de notulen van de ALV