Nieuwsberichten Bewonersvereniging Delfgauw

Uitgelicht

Hieronder de meest prangende kwesties en meest actuele nieuwsberichten van de Bewonersvereniging Delfgauw

Toename nachtelijke lichthinder Renovalaan

nachtelijke lichthinder
15/09/2019 - Rozenkweker BergRoses heeft het terrein van Van Marrewijk Tomaten aan de Zuideindseweg overgenomen en zal de rozenteelt uitbreiden naar deze kassen. Het gevolg hiervan is een forse toename van de nachtelijke lichthinder voor met name de bewoners van de Renovalaan. Ook enkele omwonenden aan de Zuideindseweg en de Meikoninginlaan gaan… (lees verder)

Dorpsgrens Delfgauw opgerekt

nieuwbouw vrijenban
12/06/2019 - De gemeente Pijnacker-Nootdorp en projectontwikkelaar Van Erk zijn van plan om 40 nieuwe woningen te bouwen aan het Vrijenban. Deze woningen zijn gepland tussen het huidige Vrijenban en de Kooltuin. Om dit mogelijk te maken heeft de gemeente een verzoek bij de provincie ingediend om een vrijstelling te krijgen voor… (lees verder)

Bewonersverenigingen van Emerald en oud-Delfgauw gaan samen verder

bewonersvereniging emerald
11/05/2019 - Onlangs stond onder de titel 'Eén bewonersvereniging voor heel Delfgauw' een uitgebreid artikel in de Telstar. Hierin werd aangekondigd dat de bewonersverenigingen van Emerald (Oude Laen) en van de oude kern van Delfgauw (Bewonersvereniging Delfgauw) voortaan samen door het leven zullen gaan onder de naam Bewonersvereniging Delfgauw. Deze naam dekt… (lees verder)

Verkeersmaatregelen Noordeindseweg

20/01/2019 - De Bewonersvereniging Delfgauw en de vereniging Buurtschap Noordeindseweg zijn met de gemeente in overleg over de verkeersdrukte op de polderweg; een smalle weg waarop auto's, vrachtverkeer, fietsers, voetgangers en ruiters samenkomen. Update juni 2019: De gemeente heeft van harte haar medewerking toegezegd en denkt met ons mee over de concrete… (lees verder)

Klik hier voor alle nieuwsberichten

Ga naar het nieuwsbrievenarchief

Nieuwsberichten per categorie

Sociale activiteiten

Bewonersbelangen, waaronder:

• duurzaamheid;
  • natuur, milieu en leefbaarheid;
  • verkeer;
  • woningbouw en ruimtelijke ordening.

Politiek en gemeente

Verenigingsnieuws, inclusief de notulen van de ALV